Σάββατο 17 Μαρτίου 2018

Χωρίς,,, “γουρούνες” φέτος οι δρόμοι των νησιών



Την απαγόρευση της κυκλοφορίας των δημοφιλών τετράτροχων μηχανοκίνητων οχημάτων -γνωστές “γουρούνες”- σε δρόμους με άσφαλτο, όπως κατά κόρον συμβαίνει στα νησιά, προβλέπει στις διατάξεις του ο νέος ΚΟΚ που ψηφίζεται στη Βουλή.
Σύμφωνα λοιπόν με το άρθρο 31 του νομοσχεδίου, οι τετράτροχες
μοτοσικλέτες με κινητήρες έως 125 κ.εκ. δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς, ωστόσο επιτρέπεται να τις διασχίζουν κάθετα. Επιπλέον, ξεκαθαρίζει πως αν εκμισθωθεί “γουρούνα” σε πρόσωπο που δεν έχει απαιτούμενη άδεια οδήγησης, επιβάλλεται στον εκμισθωτή, στον μισθωτή και στον οδηγό, αν ο τελευταίος επίσης δεν έχει άδεια οδήγησης, πρόστιμο 1.000 ευρώ. Σε περίπτωση υποτροπής επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και κατάσχεση της “γουρούνας”.
Αυτό, πρακτικά, σημαίνει πως το καλοκαίρι, τα περίφημα οχήματα με τις τέσσερις ρόδες πάνω στα οποία έχουν βρει τον θάνατο πολλοί έλληνες και ξένοι τουρίστες, θα αποτελούν παρελθόν. Ειδικά, αν αναλογιστεί κανείς πως τις συναντήσαμε να κυκλοφορούν όχι μόνο σε τουριστικές περιοχές αλλά και στην πόλη, τους παραλιακούς δρόμους ακόμη και κατά μήκος του επαρχιακού δικτύου.
Η οδήγησή τους δεν μοιάζει ούτε με του αυτοκινήτου, ούτε με της μοτοσυκλέτας και παρότι σε πολλές χώρες στο εξωτερικό υπάρχει ειδική κατηγορία διπλώματος γι’ αυτά τα οχήματα, στην Ελλάδα δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια κυριάρχησαν στα νησιά, καθώς αποτελεί μια ενδιάμεση λύση ανάμεσα στο αυτοκίνητο και το μηχανάκι και προτιμούνταν από τους τουρίστες. Αντίθετα, αναλόγως με την κατηγορία της γουρούνας (κυβικά κ.λ.π.) απαιτείται δίπλωμα μηχανής ή δίπλωμα αυτοκινήτου.
Η απόφαση αυτή αναμένεται να προκαλέσει τριγμούς στην τουριστική βιομηχανία. Όμως, ένα επικίνδυνο νομοθετικό πλαίσιο καθόριζε την κυκλοφορία των τετράτροχων μηχανών στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα τα τροχαία ατυχήματα με τις γνωστές “γουρούνες” να είναι καθημερινό φαινόμενο ειδικά το καλοκαίρι. Δεν είναι, άλλωστε, η πρώτη φορά που το θέμα απασχολεί τις αρμόδιες αρχές, επιχειρηματίες και κατοίκους. Αν προσεγγίσουμε αποστασιοποιημένοι το θέμα θα διαπιστώσουμε ότι δεν αποτελεί κάποια τοπική “ασθένεια” αλλά “μάστιγα” που εμφανίζει έξαρση σε όλες τις τουριστικές περιοχές του πλανήτη. Η διαφορά έγκειται, ίσως, στα κριτήρια και την ευκολία ενοικίασης που ισχύει στη χώρα μας. Και σαφώς η επισήμανση δεν αφορά τους επιχειρηματίες του είδους που πασχίζουν σε εξαιρετικά δύσκολες οικονομικές εποχές να αντεπεξέλθουν στα επιχειρηματικά και οικογενειακά τους έξοδα. Αφορά τους κρατικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς που νομοθετικά αφήνουν περιθώρια εκμίσθωσης χωρίς έρευνα του αν τηρούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις, αν υπάρχει δίπλωμα οδήγησης, κλπ.
Και για όσους ανησυχούν το υπουργείο Μεταφορών σκέφτεται να βάλει όρια στο πού θα μπορούν να κινούνται οι γουρούνες, καθώς φέρεται να την επιτρέπει μόνο σε χώρους για τις οποίους είναι φτιαγμένες, όπως σε χωμάτινους δρόμους.
Περαιτέρω, θεσπίζονται κανόνες για τον ΚΟΚ και για τη σήμανση όσον αφορά τα ποδήλατα και τους ποδηλατόδρομους, κανόνες και έλεγχοι όσον αφορά τις μεταφορές επικίνδυνων υλικών, κανόνες για ειδικές κατηγορίες μεταφορών όπως τα τρενάκια, τα τουριστικά λεωφορεία κτλ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υποβάλλοντας το σχόλιο σου επιβεβαιώνεις ότι έχεις διαβάσει και αποδεχθεί τους όρους χρήσης και σχολιασμού του μπλογκ. Η ευθύνη των σχολίων (αστική και ποινική) βαρύνει τους σχολιαστές.
http://eleusisdiagoridon.blogspot.gr/2013/08/blog-post_49.html